Spring naar inhoud

Samenwerking met Zorgbelang Groningen

Ambulancezorg Groningen staat voor professionele zorg met goed opgeleid, betrokken collega’s. Toch komt het wel eens voor dat een hulpverlening niet naar tevredenheid verloopt. Dan kan een klacht over de hulpverlening worden ingediend volgens onze klachtenregeling.  Ambulancezorg Groningen vindt het van groot belang dat de klachten die binnen komen professioneel en deskundig worden afgehandeld. Om dit proces nog beter te organiseren en de kwaliteit te blijven waarborgen gaan we samenwerken met Zorgbelang Groningen.

Momenteel ontvangt Ambulancezorg Groningen zo’n 85 klachten per jaar. Om deze klachten goed af te handelen mist de organisatie soms de tijd, de deskundigheid en de onafhankelijkheid. Redenen om het proces van klachtenafhandeling per 1 januari 2025 uit te besteden aan Zorgbelang Groningen.

Het klachtenproces blijft ongewijzigd, evenals de klachtenregeling. Maar door de samenwerking met Zorgbelang Groningen maken Ambulancezorg Groningen een mooie stap in het professionaliseringsproces in de afhandeling van de ingediende klachten. Van goed naar beter! 

Linksvoor: Jaap-Frank Ponstein, bestuurder Ambulancezorg Groningen. Linksachter: Lucien Kampijon, projectleider Zorgbelang Groningen. Rechtsvoor: Rinze Bouius, directeur/bestuurder Zorgbelang Groningen. Rechtsachter: Marieke Reinders, medewerker Kwalitei